bęben hamulcowy

koła alternatora
Budowa Szczęki hamulcowe Do podstawowych elementów hamulca bębnowego zaliczają się: bęben hamulcowy ? ruchomy człon hamowany. szczęki hamulcowe ? nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne.
W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewielki ruch ? obrót o bardzo mały kąt. W standardowych konstrukcjach występują dwie szczęki.

Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna ? szczęką przeciwbieżną. rozpieracz szczęk ? sterowalny element odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna.

Najczęściej jest to siłownik hydrauliczny lub element mechaniczny (np. krzywka). W niektórych konstrukcjach stosowana jest większa liczba rozpieraczy.

Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący. sprężyna odciągająca ? element odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

Przydatne części samochodowe

Przydatne każdemu kierowcy części samochodowe mogą być przez niego przechowywane w garażu lub w domowej przybudówce. Dzięki temu domowy mechanik będzie mógł dokonywać różnych napraw samochodowych. Do takich przydatnych części samochodowych można zaliczyć lusterka samochodowe i wycieraczki oraz paski klinowe i różnego rodzaju śrubki.

Do ich użytkowania przydadzą się śrubokręty i różne sprzęty mechaniczne.

Na pewno każdy właściciel samochodu, zwłaszcza takiego, który wymaga częstych napraw posiada dużą liczbę różnych części samochodowych.

Może po nie sięgać zawsze, kiedy stają się mu naprawdę potrzebne. W razie braku dostępu do takich części może dokonać ich zakupu w tanim sklepie motoryzacyjnym lub w komisie samochodowym.

Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony

koła alternatora
Rozmiar opony samochodowej Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony, lecz czasem wymiary podawane są w milimetrach, a czasem w calach. Przykładowo oznaczenie: 175/70 R 14 84 T czytamy następująco: 175 ? szerokość opony w milimetrach, 70 ? profil opony oznaczający, że wysokość11 opony stanowi 70% jej szerokości, w tej oponie: ok. 123 mm, R ? opona radialna, opony diagonalne przed średnicą obręczy mają "-", "D" lub "B" (z opasaniem MBS), 14 ? średnica osadzenia, będąca jednocześnie średnicą obręczy, podana w calach, tutaj: ok. 356 mm, 84 ? indeks nośności ? oznacza dopuszczalne obciążenie jednej opony przy dopuszczalnej prędkości; częściowa tabela indeksów nośności znajduje się poniżej, tutaj: 500 kg, T ? indeks prędkości dopuszczalnej; tabela kodów prędkości znajduje się poniżej, tutaj: 190 km/h. Inne oznaczenie (stosowane głównie do oznaczania opon do aut ciężarowych i ciągników) może wyglądać następująco: 6.00-16 a oznacza: 6.00 ? szerokość opony w calach 16 ? średnica osadzenia podana w calach Brak oznaczenia profilu zazwyczaj oznacza, że opona ma standardowy profil wynoszący 80% jej szerokości.

Wszystkie opony o wartości profilu niższej od 80 są uznawane za opony niskoprofilowe.

W przypadku współczesnych samochodów osobowych za standardowy zwykło się przyjmować profil 70 ze względu na jego powszechność.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

.

Widok do druku:

koła alternatora