Analiza rynku ? zespół czynności, które zmierzają do powstania racjonalnych przesłanek podejmowania decyzji bieżących, które dotyczą obsługi rynku we wszystkich wymiarach na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych.
Analiza ta jest określana jako chwilowa rejestracja struktury zachowania się rynku w określonym czasie i miejscu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_rynku
CATI (ang.Computer Assisted Telephone Interview, czyli wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) ? metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku i opinii publicznej. W badaniach realizowanych metodą CATI wywiad z respondentem jest prowadzony przez telefon, a ankieter odczytuje pytania i notuje uzyskiwane odpowiedzi, korzystając ze specjalnego skryptu komputerowego.Skrypt pozwala na pewne zautomatyzowanie kwestionariusza ? np.poprzez zarządzanie filtrowaniem zadawanych pytań lub losowanie kolejności, w jakiej określone kwestie (np.nazwy marek) będą odczytywane respondentowi. Respondenci w badaniach CATI są zwykle albo losowani z bazy danych (np.w badaniach satysfakcji klientów), albo dobierani poprzez losowe tworzenie numerów telefonów ? taka metoda nazywa się RDD (ang.Random Digit Dial).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CATI
Zdarza się również, na przykład w przypadku badań cati, że osoby w nich uczestniczące otrzymują odpowiednie wynagrodzenie.
Nie jest to wprawdzie wynagrodzenie dość wysokie, ale pozwala ono na podreperowanie domowego budżetu.
Dzięki temu wiele osób chętnych jest do uczestnictwa w badaniach cati.Z drugiej strony nie zawsze to pracownicy danej firmy zajmują się przeprowadzaniem badań ankietowych, ale wynajęci przez nią, zewnętrzni ankieterzy, którzy również otrzymują wynagrodzenie..