Duże firmy mające filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy. Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania.
Shopper marketing ? odbywa się w środowisku punktu sprzedaży i dąży do przekształcenia osoby znajdującej się w sklepie, na kupującego dany produkt.
Celem tego marketingu jest zrodzenie u klienta konkretnej decyzji zakupu w pobliżu danego produktu.
czterech członków rodziny.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Shopper_marketing
Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy. Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'.
Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu. Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak..